U tekstu u nastavku ćemo se upoznati s razlikama između goriva za benzin motor i goriva za dizel motor. Benzinu je potrebna fino raspršena smeša, kao i varnica kojom započinje proces sagorevanja. On ne podnosi prevelike pritiske (kompresiju). Za razliku od njega, dizelu je neophodan upravo viši nivo kompresije, kako bi se samozapalio bez varnice.
Benzin u dizel motoru
Benzin može naneti ozbiljniju štetu dizel motoru, nego dizel benzin motoru. Čak i male količine benzina mogu da speru tanki film koji podmazuje pumpu za ubrizgavaje goriva u dizel motore. Ovaj problem nastaje jer mazivna svojstva benzina nisu jednaka mazivnim svojstvima dizela.
Štaviše, benzin je zapaljiviji od dizela, što znači da će se, u slučaju da dospe u rezervoar dizel motora, detonirati brže, prouzrokujući neravnomeran rad, trokiranje, smanjenu snagu i lupanje motora, te možda i njegovo permanentno oštećenje.
Najmanja količina benzina u rezervoarima dizela može da ošteti sistem za kontrolu izduvnih gasova. Sagorevanje benzina u bilo kom dizel motoru će skoro sigurno prouzrokovati nepopravljivu štetu na istom.
Dizel u benzin motoru
Teže je sipati dizel u benzin motor budući da pištolj za dizel ne odgovara otvoru rezervoara kod benzinaca, što predstavlja i određeni vid zaštite, ali, nažalost, ne i nezaobilaznu prepreku.
Čak i smesa od samo 5% dizela može da nanese skupu štetu bezninskom motoru i katalizatoru, pod uslovom da se automobil duže vozi. Tada dolazi i do neravnomernog rada i trokiranja motora.
Dizel ne bi trebalo da se zapali u motoru koji radi na benzin zato što on ne isparava na isti način kao benzin. Benzinski motori nisu dizajnirani tako da sagorevaju dizel. To znači da, ako Vaš automobil ostane bez benzina, njegov motor će se ugasiti, bez obzira na to što ste prethodno sipali dizel gorivo.
Šta učiniti?
Prvo što treba da uradite, nakon što prepoznate grešku, jeste da ugasite motor i da ne pokušavate da ga ponovo upalite. Na ovaj način, povećavate šansu da pogrešno gorivo ostane samo u rezervoaru, gde može naneti štetu manjih razmera. S druge strane, paljenjem motora povećavate verovatnoću da pogrešno gorivo počne da se širi i uđe u motor, rizikujući oštećenje njegovih internih komponenata, a samim tim i veću vrednost štete. Imajte na umu da pojedini automobili počinju da mešaju gorivo pre nego što date kontakt, te je važno da ne gurate ključ u bravu volana. Sledeći korak je pozivanje šlep službe radi odlaska u profesionalni automehaničarski servis, u kojem će vam odraditi ispumpavanje goriva iz sistema za njegov dovod i rezervoara, a zatim i demotažu i pranje rezervoara. Nakon toga, ako je sve u redu, sipajte odgovarajuće gorivo u automobil i nastavite tamo gde ste stali s vožnjom.
Naš savet je da se, ukoliko primetite bilo kakvu nepravilnost u radu automobila, obratite nekom od naših partnerskih servisa iz TotalEnergies Servisnog Koncepta.