Gotovo da nema vozača kome se nije desilo da iz nekog razloga ne može da upali automobil. Ovakva situacija može biti vrlo neprijatna, naročito ako imate nešto važno da obavite ili ako je napolju veoma hladno. U ovom tekstu navodimo nekoliko najčešćih razloga zašto Vaš auto neće da upali i šta možete uraditi po tom pitanju.
U osnovi, problemi sa startovanjem automobila se mogu podeliti na:
- Električne - akumulator, svećice, dotrajali kablovi, loši kontakti i slično.
- Benzinske - zapušene dizne, loš pritisak u rampi za gorivo i potrošena pumpa za gorivo su samo neki od mogućih problema ovog tipa.
Prazan ili dotrajao akumulator
U najvećem broju slučajeva, akumulator neće trajati duže od onoga što piše na garanciji.
Ispražnjen ili dotrajao akumulator je jedan od najčešćih uzročnika problema sa startovanjem automobila. U nekim situacijama je dovoljno da proverite da li su kleme korodirale i prekontrolišite stanje kablova i kontakata.
Kako se čiste kleme možete saznati u našem video tutorijalu koji govori o pripremi auta za letnje putovanje.
Paljenje na kablove Vas može vratiti na put, ali obavezno prvom prilikom posetite servis kako bi tamo ispitali napon, struju, stanje elektorlita i alternator. Kako ne biste imali problem sa akumulatorom, najvažnije je da razumete kako on funkcioniše i kada je vreme zamenu.
Svećice
Uloga svećica u benzinskim motorima je da stvore varnicu koja pali smešu vazduha i goriva.
Redovno proveravajte stanje svećica jer i one mogu biti razlog zašto Vaš auto neće da upali. Ne odlažite njihovu zamenu u intervalu koji je propisao proizvođač.
Anlaser, odnosno starter
Anlaser je elektropokretač koji daje snagu neophodnu za paljenje motora. Na njegovu neispravnost može ukazati kliktanje koje čujete umesto standardnog zvuka paljenja motora. Ukoliko nije ispravan, nećete moći da pokrenete automobil. Najbolje je da se obratite Vašem serviseru.
Elektronski ključ
Savremene automobile, umesto klasičnih, danas pokreću kodirani ključevi. Ukoliko dođe do mehaničkog oštećenja glave ključa, ili ukoliko oslabi baterija, nećete moći da startujete automobil. Za nabavku novog ključa se treba obratiti ovlašćenom serviseru koji će Vam naručuti set novih, uz priloženu ličnu kartu i saobraćajnu dozvolu.
Gorivo, pumpa i filteri za gorivo
Kada je gorivo pri dnu, motor povlači talog s dna rezervoara koji začepljuje filtere i pumpu.
Možda zvuči banalno, ali proverite da li imate dovoljno goriva. Ukoliko vaš auto ima metalni rezervoar, savetujemo da ga u zimskom periodu održavate makar polu-punim, kako se ne bi skupljala voda koja može da se zaledi i napravi problem. Plastični rezervoari kod novijih automobila u velikoj meri rešavaju ovaj problem, budući da je prenos spoljne temperature preko plastike daleko sporiji.
Nadamo se da su vam ovi saveti bili korisni. Za sve pitanja, nedoumice, sugestije slobodno nas kontaktirajte.